چرا باید کتاب‌های دست دوم‌ خود را بفروشیم؟



فروش کتاب‌های دست دوم‌

 

از نقطه‌نظرهای خیلی متفاوتی می‌توان به چنین پرسشی پاسخ داد. اما در یادداشت حاضر به چندتا از مهم‌ترین دلایل فروش کتاب دست دوم می‌پردازیم.

 

ایجاد فضا برای کتاب‌های جدید

فروش همه یا بخشی از کتابخانه‌ی شخصی در بسیاری از مواقع تنها به دلیل کسب درآمد یا رفع مشکل مالی نیست. امروزه با تراکم بالای جمعیت و رشد آن مساحت واحد‌های مسکونی کم‌تر شده و دیگر از خانه‌های با مساحت‌های چندصدمتری خبری نیست. به همان نسبت سایر چیزهایی هم که در خانه‌ها قرار دارند کم‌حجم‌تر و متراکم‌تر شده‌اند؛ از ظرفیت مبلمان و تعداد ظرف و ظروف گرفته تا قفسه‌های کتابخانه‌های شخصی. کمبود جا برای کتاب‌های جدید دغدغه‌ی بسیاری از کتاب‌دوستان است که فروش کتاب‌های بلااستفاده یا خوانده‌شده می‌تواند راهکار بسیار مطلوبی برای رفع آن باشد.

 

ایجاد منابع مالی برای خرید کتاب جدید

شاید برای شما جالب باشد که با فروش میانگین هر چهار جلد کتاب از کتابخانه‌ی شخصی خود می‌توانید بودجه‌ی کافی برای خرید یک کتاب تازه را فراهم کنید، این راهکار از سوی کتابخانه‌های عمومی نیز در بسیاری از مواقع برای نوسازی آرشیوشان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدین ترتیب که کتاب‌هایی را که مدت زیادی به امانت گرفته نشده‌اند می‌فروشند و به جای آن‌ها کتاب‌های پرفروش جدید تهیه می‌کنند، پس اگر شما هم حجم قابل‌توجهی کتاب بلااستفاده دارید و از طرفی هم پول خرید تمام کتاب‌های جدیدی که دوست دارید داشته باشید ندارید این راهکار حلال مشکل شماست.

 

این موجب قطع درختان کم‌تر و حفظ محیط زیست می‌شود

گرچه امروزه کشت صنعتی درخت به منظور استفاده از چوب آن در صنایع مختلف تحت عنوان «جنگل‌های صنعتی» به امری رایج مبدل شده، فراموش نکنید این درخت‌ها مصرف‌کننده‌ی منابع آب شیرین و صنایع کاغذ و مقوا از جمله آلاینده‌ترین صنایع هستند لذا چاپ کتاب جدید فارغ از نوع کاغذ مورداستفاده از سوی ناشر بر محیط زیست تأثیر منفی می‌گذارد. پس فروش کتاب‌های دست دوم شما علاوه‌بر نفع شخصی به سود محیط زیست شما نیز هست.

 

خاطرات‌مان را با دیگران تقسیم می‌کنیم

حین مطالعه‌ی کتابی زیر جمله‌ی قصاری خطی می‌کشید یا برگ‌ گلی لای صفحه‌ای قرار می‌دهید یا این‌که در حاشیه‌ی صفحاتش نظری یا قطعه‌شعری می‌نویسید با این کار کتاب‌تان دیگر بخشی از خاطرات و زندگی شماست که با فروش یا اهدایش بخشی از خاطرات‌تان را راهی خانه‌ی صاحب جدید می‌کنید، این چرخه در صورت ادامه‌ی حیات کتاب می‌تواند خود کتاب دیگری در دل آن کتاب پدید آورد که شاید مطالعه‌اش جذاب‌تر از خود آن کتاب نباشد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024