آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

افت دمای بازار سکه | طلا دوباره اوج گرفت



 بازار سکه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بازار سکه و طلای تهران در روز گذشته شاهد یک روند کاهشی جدید بود. سکه طلای طرح جدید در بازار روز سه‌شنبه به کانال ۴۲ میلیون تومانی بازگشت. قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز بیش از ۱۰۰ هزار تومان افت کرد. این در حالی است که دلار به آرامی در حال تست مقاومت کریدور جدید خود بوده و در بازار دیروز به در خروجی کانال ۶۴ نزدیک شد. 

به گزارش دنیای اقتصاد ؛افت بهای جهانی اونس طلا، بازار فلز زرد در داخل کشور را تحت تاثیر قرار داد. در حالی که قیمت سکه طلا در بازار روز دوشنبه با ایست قیمتی خود در نرخ 43 میلیون و 300هزار تومان درجا زده بود، قیمت این شاخص طلایی در بازار روز گذشته کاهشی ثبت شد و به کانال پایین‌تر رسید. محاسبات نشان می‌دهد افت نرخ سکه در ارزش ذاتی آن صورت گرفته و نرخ حباب آن تغییر چشمگیری نداشته است.

 

بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران قیمت هر قطعه از این کالای سرمایه‌ای برابر است با حاصل‌ضرب بهای جهانی اونس طلا در قیمت روز دلار آزاد و ضریب تبدیل اونس به گرم سکه (عدد ثابت)؛ که مابه‌التفاوت این نرخ و قیمت روز بازار نیز تحت عنوان حباب این کالا شناخته می‌شود. یک بررسی اجمالی از روند نرخ شاخص‌های تشکیل‌دهنده قیمت سکه نشان می‌دهد که برخلاف رشد نسبی قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی، بهای جهانی اونس طلا در بازار روز گذشته افت کرده است. این در حالی است که نرخ حباب این کالا (که نمایانگر میزان تقاضای موجود در بازار است) نیز نسبت به روز گذشته تفاوت چشمگیری نداشته و در نیمه دوم کانال 7 میلیون تومانی محاسبه شده است.

 

در نتیجه می‌توان گفت که افت قیمت سکه طلا در ارزش ذاتی آن صورت گرفته و ناشی از نوسانات طلای جهانی است. در نهایت هر قطعه از این کالای گران‌بها با افت قیمتی 400هزار تومانی نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم 42میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید. نرخ دیگر قطعات خانواده سکه نیز در بازار روز گذشته افت کرد. هر قطعه نیم و ربع سکه طلا در عصر روز سه‌شنبه به ترتیب با 200 و 100 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ‌های پیشین خود در ارقام 25میلیون و 200 هزار تومان برای نیم سکه و 15میلیون و 400 هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

 

 بازار سکه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

تست مقاومت کریدور جدید؟
دیروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه روند نرخ اسکناس دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در معاملات روز دوشنبه با رشد 250 تومانی خود در نیمه دوم کانال 64 هزار تومانی معامله می‌شد، در بازار روز گذشته نیز فعالیت خود را با افزایشی تقریبا یکسان با روز دوشنبه، در مرز 2 کانال 64 و 65 آغاز کرد. این رشد قیمت به گونه‌ای بود که برخی معاملات ظهر روز گذشته در سطوح قیمتی ابتدای کانال بالاتر بسته شد. اما در نهایت فعالیت روزانه شاخص ارزی با حدود 200 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 64 هزار و 950 تومان به پایان رسید. برخی از فعالان بازار ارز تهران معتقدند که سطوح قیمتی نیمه دوم کانال 64 هزار تومانی کریدور جدید نوسان قیمت دلار است. این افراد رقم 64 هزار و 500 تومان را حمایت بازار دانسته و معتقدند که دلار با اصلاح نرخ در روز‌های اخیر در حال یافتن سقف قیمتی خود است. پیش‌بینی می‌شود درصورت عدم عبور نرخ از مرز 65 هزار تومانی، این رقم حد بالای کریدور خواهد بود. در این میان نرخ دیگر شاخص‌های ارزی بازار تهران در روز گذشته نوسان چشم‌گیری نداشت. یورو و پوند بدون تغییر نسبت به نرخ روز دوشنبه به ترتیب در ارقام 69 هزار و 250 تومان و 80هزار و 250 تومان داد‌و‌ستد شدند.

 

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
در حالی قیمت طلا در بازار جهانی به مرز ۲۳۰۰ دلار رسیده بود، دوباره اوج گرفته و در قیمت ۲ هزار و ۳۲۸ دلار جا خوش کرد.

 

بررسی‌ها از بازار جهانی طلا، از افزایش ۰.۰۶ درصدی قیمت طلا حکایت دارد؛ به طوری که اونس طلا به قیمت ۲ هزار و ۳۲۸ دلار رسید.

 

با این حال، عملکرد یک هفته گذشته بازار طلا، ریزش ۵۹ دلاری اونس طلا را نشان می‌دهد؛ اگرچه همچنان سود خرید طلا در طول یک ماه گذشته ۱۶۳ دلار بوده است.

 

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که قیمت طلا در طول ۶ ماه گذشته ۳۵۵ دلار افزایش داشته است


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------