آخرین اخبار سیاست خارجی

ظریف ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم با تبعات آن روبه رو نمی‌شویم

محمدجواد ظریف می گوید در جهان امروز دیگر قطب نخواهیم داشت اما یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود. اعراب منطقه و اسراییل به همین دلیل با…

کنگره آمریکا طرح اعمال تحریم‌هایی بر بنادر و پالایشگاه‌های واردکننده نفت ایران را به تصویب رساند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
شبکه خبری آمریکایی «سی ان ان» شنبه یکم اردیبهشت گزارش داد که مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رسانده که به دولت آمریکا این امکان را می‌دهد تا تحریم‌هایی را بر بنادر و پالایشگاه‌هایی که نفت ایران را تحویل گرفته و پالایش می‌کنند، اعمال کند.

 انتخاب به نقل از العربیه: شبکه خبری آمریکایی «سی ان ان» شنبه یکم اردیبهشت گزارش داد که مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رسانده که به دولت آمریکا این امکان را می‌دهد تا تحریم‌هایی را بر بنادر و پالایشگاه‌هایی که نفت ایران را تحویل گرفته و پالایش می‌کنند، اعمال کند.

 

به گزارش این شبکه خبری به موجب این طرح تصویب شده در کنگره آمریکا، اموال بلوکه شده روسیه در ایالات متحده مصادره شده و به اوکراین واگذار می‌شود.

 

در این راستا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تصویب طرح تامین مالی اوکراین، اسرائیل و تایوان در کنگره ایالات متحده استقبال کرد.

 

شبکه روسی «اسپونتیک» به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گزارش داد که در واکنش به تصویب این طرح ایالات متحده آمریکا را در ارتباط با «مصادره دارایی‌های روسیه» مسئول دانست.

 

پسکوف گفت مصادره اموال روسیه علاوه بر این‌که به چهره ایالات متحده خدشه وارد می‌کند، سرمایه‌گذاران را نیز از این کشور ترسانده و دور خواهد کرد.

 

در واکنش سخنگوی کرملین آمده است که «بسته حمایتی کمک مالی آمریکا به اوکراین، این کشور را بیشتر به ویرانه تبدیل کرده و بر تعداد کشته شدگان خواهد افزود».

 

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد که کشورش به این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه پاسخ خواهد داد.

 

این مصوبه قانونی همچنین تحریم‌هایی را علیه هر فرد یا نهادی که در فعالیت‌های مرتبط با تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه برنامه موشکی ایران یا واردات یا فروش موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی نقش دارد، اعمال می‌کند.

 

این طرح تصویب شده همچنین محدودیت‌ها و تحریم‌های بیشتری را علیه صادرکنندگان کالا‌ها و فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران اعمال می‌کند.

 

روزنامه «فایننشال تایمز» پیش‌تر با استناد به داده‌هایی از شرکت «کپلر» رصد‌کننده محموله‌های نفتی در جهان، گزارش داده بود که تقریبا اغلب فروش‌های نفت ایران از ابتدای سال جاری به چین انجام شده است.

 

این روزنامه همچنین پیش‌بینی کرده بود که اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران احتمالا به بی‌ثباتی در بازار نفت و همچنین آسیب‌زدن به روابط میان ایالات متحده و چین منجر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------