آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انتقام عجیب یک زن از شوهر خیانتکارش

با وجودی که شوهرش با او آشتی کرد و حتی هزینه تیم حقوقی او را برای محاکمه پرداخت کرد، اما قاضی ربرت لایون چیاپتا دی مورائس…

۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی | گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی



رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به متأثر بودن ۲۱ استان از سیل و آبگرفتگی از امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به بیش از ۲۶۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک محمودی در این مورد گفت: از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۰ ، استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام،بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

 

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۱۰۶ مورد عملیات امداد و نجات به دو هزار و ۶۳۶ نفر متأثر از سیل، امدادرسانی کردند، ۲۰۴نفر را به مناطق امن انتقال، از ۱۴۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

 

محمودی ادامه داد: هزار و ۵۰۴ کیلوگرم نایلون، ۶۲۰ تخته پتو، ۳۵۱تخته موکت و ۲۹۷ بسته غذایی، ۲۹۵ قوطی کنسروجات، ۱۰۰ قرص نان، ۱۴۰ ست شستشو، ۴۹ ست بهداشتی، و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

 

بر اساس گزارش روابط سایت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود:۱۶۹تیم عملیاتی متشکل ۶۰۹نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

 

گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ روستا درگیر سیل شدند و تمامی تیم‌های مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

 

محمودرضا تیمورپور، در گفت‌وگو با ایسنا گفت:در اثر بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در خراسان جنوبی درگیر سیل شدند.

 

وی بیان کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل‌زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعا تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارات و گزارش‌ها اعزام می‌شوند.

 

تیمورپور گفت: با توجه به بارندگی‌های شب و روز گذشته بیشترین بارندگی در روستای بیشه خوسف به میزان ۶۰ میلی‌متر بوده است.

 

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بارندگی‌های گزارش شده امروز مربوط به محورهای بیرجند_ خوسف، بیرجند_قاین، بیرجند_سربیشه و سربیشه_درح و در سایر نقاط به صورت نقطه‌ایی ممکن است بارندگی باشد.

 

وی بیان کرد: محورهای شهداد به نهبندان نیز به دلیل عدم ایمنی مسدود بوده و محورهای طبس به خرو، بیرجند به شوشود، دهک به مختاران و کلیه راه‌های فرعی بخش سرداران خوسف به سرچاه عماری به دلیل طغیان رودخانه مسدود است.

 

تیمورپور با اشاره به اینکه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان خوسف و نهبندان است، یاداور شد: به برخی از راه‌ها و ابنیه‌های روستایی، آبنماها، بخش کشاورزی، قنوات، اراضی زمین‌های کشاورزی نیز خسارت وارد شده است.

 

معاون مدیریت  بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با همکاری همه گروه‌های آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین‌آلات سنگین کمک گرفته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------