آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امارات حمله از پایگاه آمریکا در این کشور علیه یمن و عراق را ممنوع کرد / واشنگتن، جنگنده ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند. این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به…

جزئیات بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائيل و اوکراین چقدر خواهد بود؟



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
هرچقدر بر سر ارسال کمک‌های جدید به اسرائيل در میان سیاستمداران آمریکایی وحدت نظر وجود دارد، اختلافات بر سر بسته‌های جدید نظامی و مالی به اوکراین میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بسیار جدی بود. با این حال مجلس سنای ایالات متحده بالاخره به بسته ۹۵ میلیارد دلاری که البته شامل ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه نیز خواهد بود رای داد.

یورو نیوز: پس از ماه‌ها رایزنی، مذاکره، تلاش و البته مخالفت، بسته کمک‌های مالی ایالات متحده به اوکراین و اسرائیل به تصویب رسید. اما این بسته شامل چه کمک‌هایی است؟

 

هرچقدر بر سر ارسال کمک‌های جدید به اسرائیل در میان سیاستمداران آمریکایی وحدت نظر وجود دارد، اختلافات بر سر بسته‌های جدید نظامی و مالی به اوکراین میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بسیار جدی بود. با این حال مجلس سنای ایالات متحده بالاخره به بسته ۹۵ میلیارد دلاری که البته شامل ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه نیز خواهد بود رای داد.

 

این بسته که پیشتر در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود حالا به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است. انتظار می‌رود جو بایدن آنطور که پیشتر وعده داده این بسته را روز چهارشنبه امضا کند. اما این بسته شامل چه کمک‌هایی است؟ 

 

حدود ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین و تکمیل ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده در نظر گرفته شده است. مبلغ کلی که به اوکراین برای خرید تسلیحات ارائه شده ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود. همچنین اوکراین بیش از ۹ میلیارد دلار کمک اقتصادی در قالب «وام‌های قابل بخشش» دریافت خواهد کرد. 

 

حدود ۲۶ میلیارد دلار نیز برای حمایت از اسرائیل و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در نظر گرفته شده که البته بدیهی است بخش اعظم این کمک‌ها راهی اسرائیل خواهد شد. 

 

بر اساس این بسته، ۱۷میلیارد دلار از این پول به اسرائیل تخیصی داده می‌شود و ۴ میلیارد دلار آن هم صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی این کشور خواهد شد. در پایان حدود ۹ میلیارد دلار هم قرار است صرف کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شود. 

 

علاوه بر اسرائیل و اوکراین، متحدین ایالات متحده در آسیا و منطقه اقیانوس آرام نیز در این بسته کمک‌ها سهمی دارند. بر اساس طرح تصویب شده در مجلس سنا، قرار است بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف زیرساخت‌ها و توسعه زیردریایی‌ها در آن منطقه شود که هدف آن مقابله با چین خواهد بود. 

 

همچنین مبلغ ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار دیگر هم برای تکمیل تسلیحات ایالات متحده در نظر گرفته شده که این تسلیحات به تایوان و سایر متحدین منطقه‌ای آمریکا اختصاص خواهد یافت.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------