اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

یک کشف جدید درباره علت آلزایمر

افرادی که استرس بیشتری داشته‌اند، میزان بالاتری از پروتئین‌هایی که با بیماری آلزایمر مرتبط هستند در بدن آن‌ها وجود دارد. این…

ماجرای کاسبی جدید در مطب‌ها و درآمد چند میلیونی از جیب بیمار!



مطب،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
پیشکسوت طبابت در رشته مغز و اعصاب، نسبت به اقدامات کاسب کارانه در برخی مطب ها به شدت گلایه کرد.

سیدمحمدعلی اکبریان، در گفتگو با مهر گفت: تجویزهای بی رویه برای اقدامات تشخیصی، از نظر مجامع علمی قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

 

وی با اشاره به ورود دستگاه‌های جدید به مطب‌ها برای کارهای تشخیصی، افزود: متأسفانه در برخی مطب‌ها شاهد انجام کارهای به اصطلاح درمانی تحت عنوان تحریک الکتریکی مغز و گرفتن نوار مغز و عصب هستیم.

 

اکبریان با عنوان این مطلب که درآمد مطب مستقیماً به جیب پزشک می‌رود، ادامه داد: از همین رو، برخی پزشکان نسبت به تجویز کارهای درمانی و اقدامات تشخیصی، درآمد زیادی کسب می‌کنند.

 

این پیشکسوت رشته مغز و اعصاب، ضمن غیر قابل خواندن چنین اقداماتی در برخی مطب‌ها، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود برای چند جلسه، رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان از بیمار می‌گیرند.

 

اکبریان، گرایش به این روش‌های درآمدی را نادرست خواند و افزود: هزینه دستگاه ۱.۲ میلیارد تومان است که پزشک توانایی خرید آن را ندارد، اما یک نفر این دستگاه را تهیه می‌کند و درآمد آن را نصف می‌کنند.

 

وی نسبت به این قبیل درآمد سازی ها در برخی مطب‌ها به شدت گلایه کرد و گفت: من با چنین درآمدهایی که باعث خالی شدن جیب بیمار می‌شود و هیچ عایدی هم برای بیمار ندارد؛ به شدت مخالفم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------