اخبار پزشکی

مرگ سلول‌های سرطانی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

کشف مسیر جدیدی از مرگ سلول‌های سرطانی برای اولین بار

محققان موسسه سرطان هلند مسیر جدیدی یافته‌اند که در آن سلول‌های سرطانی از بین می‌روند. در حالی که شیمی درمانی برای کشتن این…

ارز دارو تعیین تکلیف شد



ارز دارویی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان غذا و دارو را با همکاری دستگاه های اجرائی مربوط مکلف کردندتا پایان سال اول اجرای برنامه، به گونه ای تنظیم گری نماید که ذخایر راهبردی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی با کیفیت به میزان حداقل شش ماه نیاز کشور با اولویت تولید داخلی و واردات رسمی تأمین باشد.

به گزارش فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 25 مهر) مجلس شورای اسلامی، بند (الف) ماده 71 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان غذا و دارو را با همکاری دستگاه های اجرائی مربوط مکلف کردندتا پایان سال اول اجرای برنامه، به گونه ای تنظیم گری نماید که ذخایر راهبردی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی با کیفیت به میزان حداقل شش ماه نیاز کشور با اولویت تولید داخلی و واردات رسمی تأمین باشد.

 

ماده 71- به منظور اطمینان از تأمین پایدار ذخایر راهبردی با کیفیت دارو، پیشبینی و پیشگیری از کمبود دارو و کاهش سهم واردات فوریتی از تأمین نیاز کشور اقدامات زیر در طول اجرای برنامه انجام می شود:

 

الف- سازمان غذا و دارو با همکاری دستگاه های اجرائی مربوط مکلف است تا پایان سال اول اجرای برنامه، به گونه ای تنظیم گری نماید که ذخایر راهبردی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی با کیفیت به میزان حداقل شش ماه نیاز کشور با اولویت تولید داخلی و واردات رسمی تأمین باشد. دولت مکلف است از طریق دستگاه های مربوط منابع مورد نیاز را در بودجه های سنواتی پیش بینی نموده و در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------