اخبار پزشکی

شیوع بیماری کشنده در آفریقا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

شیوع بیماری کشنده در آفریقا

کشور کنگو در حال مبارزه با تعداد بی‌سابقه‌ای از موارد آبله میمون است که ناشی از سویه‌ای با نرخ مرگ‌ومیر بالا است. به گزارش…

جزییات خرید و فروشِ شیر خشک در داروخانه‌های استان اصفهان



خرید و فروشِ شیر خشک,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
داروخانه‌های استان از ۲۰ مهرماه موظف شده اند برای توزیع شیرخشکِ معمولی، اطلاعات نوزادان را ثبت کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان، کمبود جدی در تأمین انواع شیر خشک نداریم و ممکن است یکی از نمونه (= بِرَند)‌های مورد تقاضا موجود نباشد که با نمونه دیگری جایگزین می‌شود، گفت: سهم استان در دریافت شیر خشک کشور ۶ تا ۷ درصد است و از ۲۰ مهر امسال، عرضه شیرخشکِ عادی در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد در سامانه تی‌تکِ سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

 

محمود اعتباری گفت: برای شیرخوارانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند، «شیرخشک رژیمی» در داروخانه‌های منتخب و داروخانه‌های شبانه روزیِ جوارِ بیمارستان‌های تخصصی کودکان توزیع می‌شود.

 

او با بیان اینکه فهرستِ داروخانه‌های دارای شیر خشکِ رژیمی در پایگاه اینترنتی معاونت غذا و دارو درج شده است، گفت: متقاضیان، همین طور می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۹۲۴۸۰۸ از محلِ این داروخانه‌ها مطلع شوند؛ ضمن اینکه مسئولان داروخانه‌ها موظفند کد ملی متقاضی را در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت و سپس، شیرخشک را عرضه کنند.

 

محمود اعتباری گفت: «شیرخشک متابولیک» مخصوص کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص است که بعد از ثبت نام خانواده‌ها در سامانه بیماری‌های نادر، این نوع شیرخشک برای آن‌ها تأمین می‌شود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیر خشک معمولی یا رگولار همگی تولید داخل است؛ این درحالی است که شیر خشک‌های رژیمی از طریق تولید داخل و واردات تأمین می‌شوند و شیرخشک‌های متابولیک، فقط وارداتی هستند.

 

محمود اعتباری با اشاره به اینکه در اصفهان کارخانه تولید شیر خشک نداریم و شیر خشک از استان‌های شهرکرد، مشهد و تهران وارد استان می‌شود، از متقاضیان شیر خشک خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در تأمینِ آن، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------