آنچه درباره ویزا به شما نمی‌گویند



آنچه درباره ویزا به شما نمی‌گویند

 

ویزا یک مجوز رسمی است که به یک فرد خارجی اجازه می‌دهد تا وارد یک کشور دیگر شده و در آن کشور اقامت داشته باشد. ویزا در واقع یک توافق بین دولت یک کشور و یک فرد خارجی است که به موجب آن، دولت کشور میزبان متعهد می‌شود که فرد خارجی را به عنوان یک بازدیدکننده قانونی بپذیرد و به او اجازه دهد تا در مدت زمان مشخصی در کشور اقامت داشته باشد.

انواع ویزا

ویزاهای مختلفی وجود دارند که هر کدام شرایط و محدودیت‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، ویزا براساس هدف سفر، ویزای توریستی اجازه می‌دهد تا یک فرد خارجی برای مدت زمان مشخصی به یک کشور دیگر سفر کرده و از آن کشور دیدن کند. ویزای کاری اجازه می‌دهد تا یک فرد خارجی برای کار در یک کشور دیگر به آن کشور مهاجرت کند.

ویزای تحصیلی اجازه می‌دهد تا یک فرد خارجی برای تحصیل در یک کشور دیگر به آن کشور مهاجرت کند. انواع ویزای بر اساس مدت اعتبار را می‌توان به انواع ویزای کوتاه مدت، این نوع ویزا برای مدت کوتاهی، مانند یک ماه یا شش ماه، معتبر است. ویزای بلند مدت، این نوع ویزا برای مدتی طولانی، مانند یک سال یا دو سال، معتبر است، تقسیم کرد.

 

در این مقاله، به برخی از نکاتی که درباره ویزا به شما نمی‌گویند، اشاره خواهیم کرد. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا فرآیند درخواست ویزا را بهتر درک کرده و شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهید.

 

ویزا به معنای اقامت دائم نیست

 

ویزا یک حق نیست

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دریافت ویزا یک حق است. اما این تصور اشتباه است. ویزا یک امتیاز است که توسط دولت یک کشور به یک فرد خارجی اعطا می‌شود. دولت یک کشور می‌تواند هر زمان که بخواهد، شرایط و محدودیت‌های صدور ویزا را تغییر دهد یا حتی به طور کلی صدور ویزا را برای یک دسته از افراد یا برای یک کشور خاص متوقف کند.

به عنوان مثال، در سال 2020، دولت ایالات متحده آمریکا به دلیل شیوع بیماری کووید-19، صدور ویزای توریستی را برای شهروندان بسیاری از کشورها متوقف کرد. این اقدام نشان می‌دهد که ویزا یک حق نیست و دولت یک کشور می‌تواند هر زمان که بخواهد، شرایط و محدودیت‌های صدور ویزا را تغییر دهد.

 

ویزا به معنای اقامت دائم نیست

ویزا به معنای اقامت دائم در یک کشور نیست. ویزا فقط به این معناست که شما اجازه دارید تا برای مدت زمان مشخصی در یک کشور اقامت داشته باشید. پس از انقضای مدت اعتبار ویزا، شما باید کشور را ترک کنید. اگر قصد دارید که به طور دائم در یک کشور اقامت داشته باشید، باید برای دریافت اقامت دائم آن کشور اقدام کنید. اقامت دائم به این معناست که شما می‌توانید بدون محدودیت در یک کشور اقامت داشته باشید و از حقوق و مزایای یک شهروند آن کشور برخوردار باشید.

 

ویزا تضمین کننده ورود به یک کشور نیست

اگرچه داشتن ویزا به شما این امکان را می‌دهد که وارد یک کشور شوید، اما این بدان معنا نیست که حتماً اجازه ورود به آن کشور را خواهید داشت. مقامات مرزی هر کشور حق دارند که تصمیم بگیرند که آیا اجازه ورود به یک فرد خارجی را می‌دهند یا خیر. مقامات مرزی ممکن است بنا به دلایل مختلفی از جمله دلایل امنیتی، دلایل پزشکی یا دلایل شخصی، از ورود یک فرد خارجی به یک کشور جلوگیری کنند. حتی اگر شما ویزای معتبری داشته باشید، باز هم ممکن است مقامات مرزی از ورود شما به یک کشور جلوگیری کنند.

 

دریافت ویزا ممکن است زمان‌بر باشد

 

ویزا گران است

هزینه درخواست ویزا بسته به کشور مقصد و نوع ویزا متفاوت است. اما به طور کلی، هزینه درخواست ویزا می‌تواند تا چند صد دلار یا حتی بیشتر برسد. به عنوان مثال، هزینه درخواست ویزای توریستی برای ایالات متحده آمریکا 160 دلار است. هزینه درخواست ویزای کاری برای کانادا 1000 دلار است.

 

دریافت ویزا ممکن است زمان‌بر باشد

مدت زمان لازم برای دریافت ویزا بسته به کشور مقصد و نوع ویزا متفاوت است. اما به طور کلی، فرآیند درخواست ویزا می‌تواند چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. به عنوان مثال، مدت زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی برای ایالات متحده آمریکا معمولاً 6 تا 8 هفته است. مدت زمان لازم برای دریافت ویزای کاری برای کانادا معمولاً 12 تا 16 هفته است.

 

ویزا ممکن است رد شود

حتی اگر تمام مدارک لازم برای درخواست ویزا را ارائه دهید، باز هم ممکن است ویزای شما از سمت کنسولگری رد شود. دلایل رد شدن ویزا می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است مقامات ویزا میتوانند ثابت کنند که شما قصد دارید که به طور غیرقانونی در کشور اقامت داشته باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024