سوالات متداول درباره ویزای توریستی کانادا



انواع ویزای توریستی کانادا

 

کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای خارجی بوده که همه ساله مهاجران ایرانی برای تحصیل، کار و گردشگری به آن سفر می‌کنند. یکی از روش‌های اخذ ویزای کانادا، گرفتن ویزای گردشگری و توریستی برای این کشور است. اگر شما هم می‌خواهید برای گشت‌وگذار به کانادا بروید، می‌توانید ویزای توریستی این کشور را بگیرید. همچنین این ویزا در مقایسه با ویزاهای دیگر، شرایط راحت‌تری دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ به سوالات متداول درباره ویزای توریستی کانادا را بگوییم.

انواع ویزای توریستی کانادا کدامند؟

مسافران می‌توانند با صدور ویزای توریستی در دو نوع سینگل و مولتی برای یک بار یا چند بار وارد کشور کانادا شوند. همچنین والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان و افراد مقیم کشور کانادا برای سفر به این کشور می‌توانند سوپر ویزا را به عنوان نوعی ویزای مولتیپل یا چند بار ورود دریافت کنند. در ادامه انواع ویزای توریستی برای کانادا را معرفی می‌کنیم.

 

* ویزای سینگل: اگر شما هم می‌خواهید به طور رسمی مقامات این کشور را ببینید، در کنفرانس یا رویداد خاصی شرکت کنید یا برای گشت‌وگذار به این کشور بروید، باید ویزای سینگل را بگیرید. با اخذ ویزای سینگل فقط یک بار اجازه ورود به کشور کانادا را دارید. اعتبار این نوع ویزا به مدت شش ماه است و برای سفرهای بعدی باید مجدد ویزا دریافت کنید.

 

* ویزای مولتی: ویزای کانادا از نوع مولتی به مدت پنج ساله، 10 ساله یا حتی به اندازه یک ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌شود. معمولا ویزای مولتی برای ایرانیان از نوع پنج ساله است و شما در طول این مدت می‌توانید بارها به کانادا بروید. در هر بار ورود به کانادا فقط به مدت شش ماه اجازه اقامت دارید.

 

* سوپر ویزا: والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان و مقیمان دائمی کانادا می‌توانند نوعی ویزای مولتیپل تحت عنوان سوپر ویزا را دریافت کنند. این ویزا به مدت 10 سال اعتبار دارد و دارندگان آن می‌توانند بارها وارد کانادا شوند و در هر بار به مدت 5 سال بدون نیاز به تمدید ویزا، در کنار فرزندان یا نوه‌های خود اقامت داشته باشند.

 

 

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزا توریستی کانادا

 

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزا توریستی کانادا چیست؟

برای اخذ ویزای توریستی در کشور کانادا داشتن شرایط و مدارک زیر اهمیت بسیار زیادی دارد:

* تمکن مالی کافی برای حضور در کشور کانادا

* سابقه سفر به کشورهای حوزه شینگن یا کشور اروپایی

* داشتن پاسپورت، شناسنامه، مدرک تحصیلی

* داشتن کارت پایان خدمت و سند ازدواج

* چند قطعه عکس پرسنلی

* ارائه مدرک معتبر در خصوص اقامت  سفر

* فرم درخواست ویزای توریستی

 

قیمت ویزا توریستی کانادا چقدر است؟

قیمت ویزای توریستی به عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه مهاجرتی بستگی دارد. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد ویزای توریستی بدانید، اثبات تمکن مالی است. در واقع شما باید به افسر مهاجرتی ثابت کنید که در مدت اقامت در کانادا می‌توانید هزینه‌های خود را به طور کامل بپردازید. مبلغ تمکن مالی به طور مشخص تعیین نشده است و سقف معینی ندارد.

 

صدور ویزا توریستی کانادا چقدر طول می کشد؟

هیچ کس نمی‌تواند‌ پاسخ قطعی به این سوال بدهد؛ زیرا صدور ویزا برای هر فرد طی مدت زمان متفاوتی اتفاق می‌افتد. اما طبق تخمین وب سایت رسمی فدرال معمولا مدت صدور ویزای توریستی برای ایرانیان حدود 79 روز طول می‌کشد.

 

چرا ویزای توریستی برای کانادا ریجکت می شود؟

ریجکت ویزای توریستی کانادا ممکن است به دلایل متعددی صورت بگیرد. از جمله مهم‌ترین دلایل ریجکتی شامل نداشتن دعوتنامه، نداشتن تاریخچه سفر و سابقه ریجکتی مکرر در گذشته است. اگر ویزای توریستی شما ریجکت شود، پرونده قوی‌تری بسازید و بلافاصله به طور مجدد درخواست ویزا دهید. همچنین برای ریجکت شدن ویزای خود به افسر اعتراض کنید و به دادگاه بروید.

 

آیا تمدید ویزای توریستی کانادا امکان‌پذیر است؟

اگر سفر شما بیش‌تر از شش ماه طول می‌کشد و قصد اقامت بیش از شش ماه در خاک کانادا را دارید، ضروری است که حداقل یک ماه قبل از پایان اعتبار ویزای خود در کشور کانادا برای تمدید ویزا اقدام کنید. معمولا به تمدید ویزای کانادا، ویزیتور رکورد می‌گویند.

 

قیمت ویزا توریستی کانادا

 

سوالات متداول درباره ویزای کانادا از نوع توریستی و پاسخ به آن 

1-  آیا با ویزای توریستی امکان ادامه تحصیل وجود دارد؟ 

خیر، برای ادامه تحصیل در کانادا باید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهید.  

 

2-  حداکثر مدت مجاز اقامت با ویزای توریستی چقدر است؟ 

مدت اعتبار ویزای توریستی شش ماه است. قبل از شش ماه باید کشور کانادا را ترک کنید. 

 

3-  چه مدت پس از ریجکت شدن می‌توان برای ویزای توریستی اقدام کرد؟ 

محدودیت زمانی ندارد و پس از برطرف کردن نقص پرونده می‌توانید برای بار دیگر درخواست دهید.  

 

4-  آیا امکان تبدیل ویزای توریستی وجود دارد؟ 

خیر به هیچ وجه تبدیل ویزای توریستی به ویزای دیگر امکان‌پذیر نیست.

 

5-  آیا اعضای خانواده می‌توانند در قالب یک فایل برای ویزا اقدام کنند؟ 

بله هزینه قانونی این بخش 400 دلار بوده و هر فرد به طور جداگانه احراز هویت می‌شود.

 

ویزای توریستی کانادا را از کجا بگیریم؟

در این مطلب در مورد صفر تا صد ویزای توریستی کانادا صحبت کردیم. برای سفر به کشورهای خارجی از جمله کانادا باید ویزای آن کشور را بگیرید. ولی آیا از تمام قوانین آن کشور و شرایط اخذ ویزای آن آگاه هستید؟ خیلی از مسافران به دلایل ساده‌ای نتوانستند ویزای کانادا را دریافت کنند؛ زیرا فوت و فن آن را بلد نیستند. بنابراین شما باید از یک فرد یا تیم متخصص کمک بگیرید. ولی یادتان باشد در این مسیر به هر کسی اعتماد نکنید. سایت علی بابا یکی از سایت‌های معتبر گردشگری و در هر سفر همراه شما است. برای اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید از طریق سایت علی بابا اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه با شماره‌های مشاوره تخصصی علی بابا تماس بگیرید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024